PERSUITNODIGING: Standaard Boekhandel en Warriors Against Cancer presenteren "De kracht van een penseel, van een lens, van een mens"

Boeklancering Warriors Against Cancer - Vrijdag 9 februari 2018 - 11.00 uur @ Jaguar Land Rover Belux - Antwerpen

In België worden jaarlijks één op drie mannen en één op vier vrouwen voor hun 75ste verjaardag door kanker getroffen. Naar aanleiding van Werelddag tegen Kanker op 4 februari 2018 roepen organisaties overal ter wereld op om even stil te staan bij de kankerproblematiek en vooral bij de kankerpatiënten.

Warriors Against Cancer is een Vlaamse vrijwilligersorganisatie door en voor jonge (-35 jaar) kankerpatiënten. Zij organiseren speciale “Spread Your Wings Fotoshoots” voor kinderen, jongeren en volwassen, die vechten tegen kanker, met als belangrijkste doel hun zelfbeeld op te krikken en om hen even de kans te geven aan de harde realiteit te ontsnappen. Niet zonder trots stelt de organisatie het resultaat van deze moedige fotoshoots nu voor in een boek.

Warriors Against Cancer – geen worriors maar warriors

Warriors Against Cancer organiseert Spread Your Wings Fotoshoots voor kinderen, jongeren en volwassenen, die vechten tegen kanker. Zo hopen ze dat deze vechters – de Warriors – een ervaring met een diepe inhoud mee krijgen. Jonge kankerpatiënten krijgen voor de lens de kans om even te ontsnappen aan de harde realiteit of terug te blikken op de zware periode die ze achter de rug hebben.

“Tijdens de fotoshoots worden de Warriors een dag volledig ondergedompeld in een andere leefwereld. Ze worden hierin begeleid door professionele make-up artists, hair stylists, fashion designers en fotografen die dit volledig vrijwillig doen”, aldus Vanessa Bossuyt Vigna, make-up & hairstyling artieste bij Chanel en één van de drijvende krachten achter Warriors against Cancer.

Warriors Against Cancer, het boek

De kracht van een penseel, van een lens, van een mens

Het resultaat van de vele Warrior fotoshoots werden nu gebundeld in een prachtige uitgave. Een kunstige hommage aan alle jonge kankerpatiënten die dag in dag uit strijden tegen kanker. Maar zeker ook een inspiratiebron voor wie plots met kanker geconfronteerd wordt. Niet alleen de hoopgevende portretten maar ook de krachtige getuigenissen van de warriors zijn zeker een hart onder de riem voor wie met kanker te maken krijgt.

Het boek is verkrijgbaar in De Standaard Boekhandel of via Warriors Against Cancer.

Prijs 49 EUR.

Warriors Against Cancer, de foto-expo

Naar aanleiding van de boeklancering loopt er ook een Warriors Against Cancer gelegenheidstentoonstelling in de gebouwen van Jaguar Land Rover Belux. Deze zal ook voor het grote publiek toegankelijk zijn van donderdag 15 februari tot en met zondag 18 februari, telkens van 14.00 tot 18.00 u.

Graag verwelkomen wij u samen met onze warriors op de officiële boeklancering op vrijdag 9 februari om 11.00 u in de kantoren van Jaguar Land Rover Belux N.V. Generaal Lemanstraat 47 – 2018 Antwerpen

Kan u ons aub laten weten of u erbij kan zijn via [email protected]?

11.00 u          Koffie & Welkom

11.15 u          Voorstelling boek “De kracht van een penseel, van een lens, van een mens",  door Vanessa    Bossuyt Vigna, mede-oprichtster Warriors Against Cancer

11.30 u          Bezoek aan de gelegenheidstentoonstelling Warriors Against Cancer, een overzicht van de krachtige beelden uit het boek en mogelijkheid tot het interviewen van warriors

12.00 u          Lunch

Mieke Demeulenaere

PeppeRmint

Over Warriors Against Cancer

Warriors Against Cancer is een vzw die zich inzet voor jongeren met kanker. We organiseren fotoshoots voor deze kinderen en jongeren om hen een dag in “the spotlights” te plaatsen, hun zorgen eventjes te laten vergeten en hun zelfbeeld op te krikken.

Sint-Annastraat 43 8510 Marke

warriorsagainstcancer.be